w Orzeszu

Miejska Biblioteka Publiczna

GOŚCIMY

Odwiedza nas 39 gości oraz 0 użytkowników.

Szukaj

KURS NA RAJ, CZYLI KARAIBY W BIBLIOTECE- WAKACJE 2015

W dniach od 20 do 24 lipca, w godzinach od 10.00 do 13.00 w Miejskiej Bibliotece Publicznej w Orzeszu odbywały się zajęcia dla dzieci. W tym roku we wspólnej zabawie podczas wakacji brało udział 12 dzieci.

WAKACJE 2015

Kurs na raj, czyli Karaiby w Miejskiej Bibliotece Publicznej w Orzeszu

Wakacje rozpoczęliśmy od namalowania wymarzonego statku, którym następnie wyruszyliśmy w rejs na Karaiby. W trakcie wycieczki każdy z uczestników otrzymał paszport, który pozwolił dzieciom znaleźć się na dzikich lądach, a po jego wypełnieniu, wrócić do domu.

I tak, po długiej, ale zarazem bardzo interesującej podróży dotarliśmy na Karaiby. Zmęczeni, spragnieni oraz głodni, od razu zdecydowaliśmy się na piknik. Następnie, chcąc utrwalić pierwsze wspomnienia, każdy uczestnik stworzył własną wyspę. I tak powstały piękne, przestrzenne prace. Na koniec dnia pierwszego zobaczyliśmy fragmenty filmu dokumentalnego o Karaibach. Zapoznaliśmy się nie tylko z roślinnością, zwierzętami, historią tych miejsc, ale również kulturą ludzi tam mieszkających.

Drugi dzień na Karaibach minął również bardzo ciekawie. Na początku wspominaliśmy niesamowitą podróż z dnia poprzedniego oraz przybycie na nieznane lądy. Następnie przeszliśmy do kolejnej części zajęć. Wakacje to czas zabawy, ale musimy pamiętać o niebezpieczeństwach, dlatego przypomnieliśmy sobie, a następnie zredagowaliśmy i narysowaliśmy ulotki informacyjne na temat bezpieczeństwa podczas wakacji. Teraz już wiemy, co wolno, a czego nie podczas letnich zabaw. Później przenieśliśmy się w bajkowy świat. Seans filmowy (pt. Dzwoneczek i tajemnica piratów) na Karaibach umilił czas wszystkim uczestnikom zajęć.

Na zakończenie - w myśl zasady w zdrowym ciele, zdrowy duch - udaliśmy się na podwórko, gdzie dzieci bawiły się, grały i skakały na skakankach.

W środę zajęcia rozpoczęliśmy od własnoręcznie robionych pocztówek. Każde dziecko wykonało własny obrazek, a następnie nauczyliśmy się poprawnie wypisywać treść pocztówki oraz bezbłędnie adresować kartki, które miały być pamiątką dla adresatów z wakacyjnych podróży uczestników zajęć w bibliotece. Wreszcie dzieci zamieniły się w małych kucharzy. Każdy z uczestników przygotował sałatkę, jaką lubi. I tak przyrządzone zostały sałatki owocowe oraz warzywne. Nadszedł czas na wspólny posiłek. Wszyscy częstowali się swoimi daniami w takcie pikniku. Po sytym, ale bardzo smacznym posiłku, poszliśmy na podwórko, gdzie relaksując się na kocach, graliśmy w gry stolikowe.

Czwarty dzień wakacji upłynął pod znakiem wspólnej zabawy podczas wyjazdu na Paprocany w Tychach. Piękna pogoda sprzyjała wodnym szaleństwom i beztroskiej zabawie na placu zabaw. Wycieczka trwała od 9.00 do 14.00. Szczęśliwe i uśmiechnięte dzieci wykorzystały czas, bawiąc się i chłodząc w aqaparku dla dzieci.

Ostatni dzień wakacji w bibliotece również upłynął na wspólnych zabawach. Najpierw każdy uczestnik stworzył po dwie meduzy z tacek papierowych, gazet, sznurków oraz kolorowych kartek. Następnie, w grupach dzieci wykonały podwodny świat. I tak przypomnieliśmy sobie kto żyje w morskich głębinach – różnego rodzaju ryby, meduzy, ośmiornice, rośliny, a nawet syreny. Każda przygoda dobiega końca, dlatego nadszedł czas powrotu do domu. Spakowaliśmy walizki, paszporty oraz wspomnienia , po czym wyruszyliśmy w rejs do Orzesza. Zmęczeni, ale za to pełni wrażeń, wróciliśmy do swoich domów.

Podczas tygodniowych zajęć w bibliotece, w trakcie przerwy każdego dnia,dzieci częstowane były chrupkami kukurydzianymi oraz woda mineralna.

Ogłoszony został także konkurs na największą liczbę przeczytanych książek przez uczestników od 20.07.2015 do 24.07.2015 (wakacje w bibliotece). Po wynikach statystycznych oraz sprawdzeniu wiedzy o wypożyczonych książkach, wyłonione zostały dwie zwyciężczynie konkursu, które otrzymały nagrody książkowe.

Na koniec zajęć wszyscy uczestnicy wakacji w Miejskiej Bibliotece Publicznej otrzymali pamiątkowe notesy oraz odblaskowe opaski na rękę czy nogę.

Wakacje w orzeskiej bibliotece dobiegły już końca, na wspólną zabawę w trakcie letnich wakacji zapraszamy do nas za rok.